Ondernemen in 100 dagen

ondernemen in 100 dagen

Ondernemen in 100 dagen is gebaseerd op een bepaald business model om een vliegende start te maken met je business. Er komen verschillende stappen aan bod waar je door heen wordt gecoacht. Zo wordt er bijvoorbeeld gestart met het bepalen waar je voor staat en waarom je een bedrijf bent gestart. Vervolgens ga je dit vertalen naar een goed verhaal. Verhalen zorgen er namelijk voor dat mensen zich betrokken voelen bij je merk. Daarna wordt in gegaan op de doelgroep die je wilt bereiken. Hierbij ga je het probleem waar je potentiƫle klant mee zit in kaart brengen. Vanuit marketing oogpunt is het slim om hier op in te spelen. Je kunt de klant laten zien hoe jij kan helpen om zijn of haar probleem op te lossen.

Stap voor stap naar een onderneming

Zodra je bovenstaande allemaal helder hebt is het tijd om een beeld te krijgen van de sector waarin je opereert. Je kunt dit doen door zelf wat research te doen op internet maar je kunt ook interviews houden met mensen die werkzaam zijn in jouw sector. Daarna ga je de oplossing die je jouw klanten kunt bieden uitwerken. Vervolgens ga je onderzoeken of die oplossing ook echt werkt. Hierbij leer je ook hoe je een overtuigend gesprek moet voeren met een klant zodat ze jouw diensten afnemen. Na deze stappen heb je al een goed beeld van je toekomstige onderneming maar er is meer wat geregeld moet worden.

Verdienmodel van je onderneming

Natuurlijk moet er ook geld in het laatje komen dus moet je een verdienmodel bedenken en op basis daarvan je prijzen gaan bepalen. Hierbij kun je zelf doelen stellen wat betreft de omzet die je wilt gaan bereiken. Verder is het ook handig om na te denken hoe je de klant een stapje meer kunt bieden. Dit wordt ook wel een weggevertje genoemd. Je kunt hierbij denken aan het weggeven van een gratis dienst of product maar ook aan het beschikbaar stellen van je kennis in de vorm van een gratis e-book.